Zorgverzekering

In Nederland is een verzekering voor ziektekosten verplicht. Bent u niet tevreden over uw huidige zorgverzekering en wilt u overstappen, dan kan dit elk jaar vanaf ongeveer half november tot en met 31 december. Na deze datum kan dit niet meer voor het nieuwe jaar !!

De basisverzekering is voor iedereen verplicht. Deze is daarom in elke polis opgenomen. Daarnaast kunt u kiezen uit verschillende aanvullende verzekeringen. Het is ook mogelijk het eigen risico van € 385,- mee te verzekeren. Kinderen tot 18 jaar zijn gratis meeverzekerd met hun (pleeg)ouder(s). Zij moeten wel aangemeld worden bij de zorgverzekeraar.

Wat hebt u nodig om te kunnen overstappen naar een andere verzekering

1. De polis van uw huidige zorgverzekering
  2. Adresgegevens van alle medeverzekerden (partner en kind(eren) tot 18 jaar)
  3. Burgerservicenummers (BSN) van alle medeverzekerden (partner en kind(eren) tot 18 jaar)
  4. Geboortedata van alle verzekerden (partner en kind(eren) tot 18 jaar)

Let op:

De gemeente vindt het belangrijk dat inwoners met een laag inkomen ook goed verzekerd zijn. Daarom kunt u een ook zorgverzekering bij de gemeente (gemeentepolis) afsluiten. https://stichtingmim.nl/gemeente-zoetermeer-zorgverzekering

Wilt u een betalingsregeling omdat u achterloopt met het betalen van uw premie, of moet u nog rekeningen betalen aan de zorgverzekering, neem dan contact op met uw verzekeraar.

Wij (MiM) kunnen u hierbij helpen, neemt u dan mee:

• Uw polis
  • De rekening die u nog moet betalen
  • Uw DigiD en/of inloggevens van uw verzekeraar
  • Uw mobiele telefoon, waaraan de DigiD-inlog is gekoppeld (SMS-verificatie).