Nieuwe ZoetermeerPas in 2024

De gemeente heeft een nieuwe leverancier voor de ZoetermeerPas. Er komt een nieuwe pas èn een aangepaste website. Bestaande pashouders moeten zich ook opnieuw aanmelden.

De belangrijkste punten op een rij

Voor 2024 komt er een nieuwe ZoetermeerPas met pasfoto.

Huidige pashouders kregen een brief van de gemeente rond 11 november met de vraag om alleen een pasfoto te uploaden of om eerst nog inkomensgegevens door te geven. Na ontvangst van de nieuwe pas(sen): account aanmaken op de nieuwe ZoetermeerPas-site

Goed nieuws: de vergoedingen gaan vanaf 2024 jaarlijks omhoog!

Hoe gaat de verandering?

Bestaande pashouders kregen rond 4 november een brief van de gemeente met een algemene beschrijving van de veranderingen. Op 11 november volgde een 2e, persoonlijke brief met uitleg wat je moet doen voor de ZoetermeerPas 2024.

Er zijn 2 varianten:

• Gemeente weet de inkomensgegevens: uploaden pasfoto
  • Gemeente weet de inkomensgegevens niet: eerst uploaden inkomensgegevens, later de pasfoto

Het beoordelen van de inkomensgegevens duurt maximaal 6 weken. Bij positieve uitslag, krijg je het verzoek om ook een pasfoto te uploaden. Daarna ontvang je binnen ongeveer een week de nieuwe ZoetermeerPas(sen) voor 2024. Verlengde passen: ieder gezinslid krijgt een eigen brief  met pas. Nieuwe aanvragers ontvangen de eigen pas samen met de passen van hun eventuele gezinsleden in één brief. Met de brief maak je een account aan op de nieuwe site. De pas is ook bruikbaar zonder account, maar dan kun je niet op de site zien wat je al hebt uitgegeven.

Kom naar het gratis inloopspreekuur voor hulp

Kom naar het gratis inloopspreekuur op één van onze vestigingen voor hulp. Kijk hier voor de openingstijden.  Hieronder staat per situatie wat je moet meenemen.

Nieuwe aanvraag of opnieuw aanvragen met inkomensgegevens?

Neem mee:

• De brief die je hebt ontvangen van de gemeente
  • Je e-mail adres, als je dat hebt
  • Een legitimatiebewijs met BSN
  • Inkomensgegevens (zoals loonstrook etc.) (voor personen met een wisselend inkomen: loon van de laatste 3 maanden). Voor alle gezinsleden!
  • Bankgegevens van de laatste maand (personen met een wisselend inkomen: bankafschrift van de laatste 3 maanden). Voor alle gezinsleden!

Pasfoto uploaden?

Neem dan mee:

• De brief die je hebt ontvangen van de gemeente
  • Je smartphone, als je die hebt
  • Een pasfoto, als je die hebt
  • Je e-mail adres

Account aanmaken en gebruiken voor nieuwe ZoetermeerPas?

Neem dan mee:

• De brief met de pas(sen) die je hebt ontvangen van de gemeente
  • Je e-mail adres